کد خبر: 1223745
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیسی در مکالمه تلفنی با همتای پاکستانی خود:
رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در پاسخ به تماس رئیس‌جمهور ترکیه، مؤثرترین عامل بازدارنده در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه را قطع روابط اقتصادی و سیاسی کشور‌های اسلامی با این رژیم دانست

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور ضمن تجلیل از ایمان و غیرت جوانان امت اسلامی در دفع فتنه‌های مختلف از جمله فتنه داعش تأکید کرد: توسعه روابط ایران و پاکستان خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست و آن‌ها با فتنه‌انگیزی به دنبال شکاف بین دو ملت و دو کشور اسلامی هستند، اما باید با تقویت همکاری‌ها در مبارزه مشترک با تروریسم، مانع تحقق خواست دشمنان و ارتقای دوستی میان تهران و اسلام‌آباد شویم. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر سیدابراهیم رئیسی و آقای «آصف‌علی زرداری» رؤسای جمهور ایران و پاکستان، شامگاه پنج‌شنبه با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند. 
رئیسی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت پاکستان و نیز انتخاب مجدد آقای زرداری به ریاست جمهوری پاکستان، روابط فیمابین را عمیق، تاریخی و متکی بر اشتراکات ناگسستنی فراوان در حوزه‌های دینی، اعتقادی، فرهنگی و همسایگی دانست و اظهار امیدواری کرد در دوره جدید روابط دوجانبه در راستای تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد. رئیس‌جمهور ظرفیت‌های متقابل دو کشور را برای گسترش تعاملات متنوع و فراوان توصیف و تصریح کرد: ایران و پاکستان زمینه‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، تجاری و انرژی دارند و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در مسیر بالفعل‌کردن این ظرفیت‌ها، گام‌های عملی برداشته شود. رئیسی ضمن تجلیل از ایمان و غیرت جوانان امت اسلامی در دفع فتنه‌های مختلف از جمله فتنه داعش تأکید کرد: توسعه روابط دو کشور خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست و آن‌ها با فتنه‌انگیزی به دنبال شکاف بین دو ملت و دو کشور اسلامی هستند، اما باید با تقویت همکاری‌ها در مبارزه مشترک با تروریسم، مانع تحقق خواست دشمنان و ارتقای دوستی میان تهران و اسلام‌آباد شویم. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تداوم جنایات و نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در غزه را غمی سنگین برای کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان دانست و بر ضرورت تلاش مشترک کشور‌های آزادی‌خواه و مستقل برای اعمال فشار مؤثر به منظور توقف جنایات این رژیم کودک‌کش تأکید کرد. 
«آصف علی زرداری» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به دولت و ملت ایران و محکوم‌کردن حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، از اشتیاق فراوان خود و کشورش برای توسعه روابط با کشورمان گفت و افزود: تشابهات گسترده فرهنگی و تمدنی میان دو کشور زمینه مناسبی برای گسترش روابط فرهنگی، تجاری، اقتصادی و تبادل ظرفیت‌های متنوع و متعدد میان دو طرف است. رئیس‌جمهور پاکستان همچنین با تأیید نظر دکتر رئیسی درباره فتنه‌انگیزی دشمنان دو ملت ایران و پاکستان برای تشدید فضای امنیتی منطقه، بر تقویت روابط و همکاری‌های امنیتی برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از آسیب‌رساندن این مسئله به روابط دوستانه فیمابین تأکید کرد. زرداری بر ضرورت تلاش کشور‌های مسلمان و مستقل برای اعمال فشار بر رژیم‌صهیونیستی برای توقف جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم غزه نیز تأکید کرد. رئیس‌جمهور پاکستان همچنین از دکتر رئیسی برای سفر به این کشور دعوت کرد. 


 مؤثرترین عامل بازدارنده در برابر صهیونیست‌ها
رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در پاسخ به تماس رئیس‌جمهور ترکیه، مؤثرترین عامل بازدارنده در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه را قطع روابط اقتصادی و سیاسی کشور‌های اسلامی با این رژیم دانست. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر و آرزوی بهره‌مندی حداکثری همه مسلمانان از برکات این عید شریف، بر پیشبرد اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور به خصوص موافقتنامه‌های سفر اخیرش به آنکارا تأکید کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به توافق دو کشور برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه ابراز امیدواری کرد این نشست، تحرک و تقویت بیشتر تعاملات فیمابین را موجب شود. 
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از مواضع ترکیه در محکومیت حمله جنایت‌بار رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه، با تأکید بر اینکه این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند، بار دیگر مؤثرترین عامل بازدارنده در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه را قطع روابط اقتصادی و سیاسی کشور‌های اسلامی با این رژیم عنوان کرد و اظهار داشت: امروز حمایت‌های امریکا و کشور‌های غربی و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشری در قبال جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه باعث رسوایی بیش‌ازپیش این کشور‌ها و سازمان‌ها شده است. «رجب طیب اردوغان» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک عید فطر به رئیس‌جمهور و مردم کشورمان از حجت‌الاسلام رئیسی خواست صمیمانه‌ترین سلام‌ها و تبریکات وی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی برساند. رئیس‌جمهور ترکیه همچنین با ضروری‌دانستن تلاش مسئولان دو کشور برای سرعت‌بخشیدن به روند اجرای توافقات فیمابین، بار دیگر حمله رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق را محکوم کرد و با اشاره به ماهیت جنایتکار رژیم‌صهیونیستی تصریح کرد: رژیم‌صهیونیستی امروز منزوی‌تر و منفورتر از هر زمانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار